لحن صحبت با مشتری

صمیمی، رسمی، خشک و بی روح یا …؟
تا وقتی توی صمیمیت خط قرمز رد نکنید مشکلی نداره ولی هر لحن خوبی و بدی خودش رو داره
پیدا کردن مشتری ثابت یا از دست دادن جلسه فروش دست شماست
شخص یا برند غیر شخصی
مشتری با شخص من صحبت میکنه یا با برند من؟ چون برند جنسیت نداره، خط قرمز های کمتری داره ولی اگه جایی تصویر خودمون رو نشون دادیم باید بیشتر مراقب لحن صحبتمون باشیم (مخصوصا با جنس مخالف)
لحن محتوای برند و پیج
به طور مثال محتوای توی پیج همیشه حالت دوستانه داره امکان صحبت دوستانه تر با مشتری هست اما این ریسکِ که با مشتری دوستانه حرف بزنید،با توجه به تجربه هایی که هست از یه جایی به مدت مشتری توقعاته دوستانه داره
نکته مهم
خیلی وقتا لحن صمیمی باعث میشه غیر حرفه ای و غیر قابل اعتماد به نظر برسید چون جدیت لازم توی کار رو ندارید. لازمه پروژه ها یا فروش های بزرگ همین دو مورد هست پس لحن صمیمی رو گاهی کنار بگذارید و جدبت رو وارد عمل کنید
ورود به عمق فکر مشتری
باید فروشنده مثل روان شناس برخورد کنه و از تک تک کلمات متوجه نیاز بشه. نسبت به کلمات مشتری قدم برداره، مثلا مشتری تجربه خوبی از خرید آنلاین نداشته، فروشنده باید متوجه بشه اعتمادش رو بدست بیاره تا بتونه جلسه فروش رو پیش ببره
مخاطب هدف
- پیج لباس مردانه استایل خیابونی “شرمنده داداش، این سایز تموم شده”
- پیج لباس مردانه استایل رسمی “عذر میخوام، در حال حاضر این سایز موجود نیست”
از 2 برای 1 میشه استفاده کرد ولی برعکس؟ واقعا پیشنهاد نمیکنم
نتیجه نهایی
اینکه چه لحنی مناسب شماست بستگی به مهارت شما توی راهبری مکالمه داره. اگه اشتباهی کنید یک تبلیغ منفی بزرگ میشه ولی اگه قصد ریسک ندارید، هیچوقت از لحن رسمی بد برداشت نمیشه و پیشنهاد میشه
دیدگاهتان را بنویسید